"... love of mine. someday you will die but I'll be close behind. I'll follow you into the dark..."

fredag, juni 27

sol, sol och sol

Åh jag har börjat läsa The Host. Och det krävs asmycket för att jag ska kunna lägga den ifrån mig. Det är läskigt. Nåja, har spenderat dagen till att rensa poolen. Jag förstår inte hur det kan komma in så mycket skräp i den på en dag. Vattnet var iskallt, brr. Jag tog mig ett litet dopp efteråt, det var skönt <3>

Jag måste börja med mitt projektarbete när jag är hemma igen. Ska förbereda ett tal på 20min om en artist eller ett band. Det är sjukt svårt att välja vad jag ska skriva om. Antingen Muse, Death cab for Cutie eller Arctic Monkeys. Jag vill gärna ta något som min lärare David orkar lyssna på (han är typ 60år och kan inte sluta babbla om Renässansen. Vad var det nu igen?) men något jag tycker är intressant. Muse vill jag ta... för att Muse är bäst. Death cab för att de äger och jag tror min lärare orkar lyssna på dem (liksom... att David skulle lyssna på Supermassive Black Hole... nä) eller Arctic Monkeys för de är typ mittemellan. 

Dagens låt var The is getting thinner - Death cab for Cutie

We buried our love in the wintery grave
A lump in the snow was all that remained
But we stayed by its side, as the days turned to week
And the ice kept getting thinner with every word that we'd speak


1 kommentar:

rebecka. sa...

æntligen! Så som jag har væntat på en angelina-blogg. Vælkommen så hjærtligt.

Becka bobo